torsdag 24. oktober 2013

På tampen av uka!

Åh, som jeg elsker torsdager! Jeg får alltid en sånn hærlig snart-helg-følelse av denne dagen, og gleder meg alltid til fine  fridager sammen med mine kjære.

Her på Hamar er høsten i ferd med å bli til vinter, til tross for fortsatt fine temperaturer og null snø. Isak venter fælt på snøen om dagen, og håper på å kunne finne frem ski, skøyter og akebrett veldig snart. Jeg er ikke like ivrig, men må innrømme at forventingene hans smitter litt over! Men bare litt!

På formiddagen i dag tok jeg med meg Ingvild en tur ned til Mjøsa. Hun elsker å være ute, og koste seg kjempelenge.




Ellers i dag har vi vært på foreldrekaffe i barnehagen til Isak. Det var kjempekoselig! Han var så stolt! Ville vise oss rundt, og ikke minst ville han vise Ingvild hvor hun kanskje skal begynne etterhvert. Gøy for Isak å vise frem barnehagen sin, og veldig fint for oss å få være med.

Han har også veldig mange gullkorn på lager om dagen! Ett eksempel er når han fortalte at han ønsker seg en til lillebror. Han vil helst ha en lillebror som skal hete Magnus. Eller Pedro. Sistnevnte oppkalt etter en spansk fiskebåt i Elias-fortellingene. Men det går bra om det blir jente også, altså! For de kan jo også være kule. Sånn som Ingvild!

Det nærmeste han kommer en ny bror eller søster blir nok Ingvilds lille dukke. Men morsomt sagt er det jo!

Forrige søndag var vi en tur på kino, bare meg og Isak. Da slo det meg hvor stor han begynner å bli, jeg klarer nesten ikke å fatte at han blir 4 år i februar. Hvor ble tiden av?! Han er en fantastisk liten stor gutt, utrolig omsorgsfull, morsom og spøkefull til tusen.

Her er han på skogstur for ett par uker siden. Som jeg har nevnt tidligere er vi heldige å ha en liten skog med masse turstier rett ved huset, og den prøver vi å benytte oss av når det passer seg sånn.

 
 
                            Fine, gode, varme, omsrogsfulle hjertet mitt med ett stort glimt i øyet <3
 
 Med Johannes og Ingvild hjemme på dagtid er det full fart. Men midt i kaoset er jeg utrolig takknemlig for å ha hatt muligheten til å ha Ingvild hjemme litt lengre enn mange andre, selv om hun ofte syns mamma er kjempekjip som ikke lar henne være igjen i barnehagen når vi leverer Isak på morgenen. Men snart er det hennes tur også!
 
Èn ting er hvertfall sikkert, med Ingvild hjemme blir det mye latter og morro! Hun er lik sin storebror, smilet og latteren sitter løst. Staheten vil jeg tro er fra pappaen, mens sjarmen må være fra mammaen!? Det er aldri ett kjedelig øyeblikk rundt denne fine jenta, og hun er bare utrolig god!

 
Som minstemann må man finne seg i mye forskjellig. Som å få strømpebuksen forlenget med ca 1 meter en helt vanlig ettermiddag.
 
 
Men med all kosen denne lille babyen får fra sine søsken i tillegg, tror jeg ikke han har det så værst.

Her får Johannes en kos av Ingvild før de skal ut å sove i vognene sine. Samkjørte rutiner er gull verdt!
 

 Lille gladgutten min <3 Johannes er en utrolig harmonisk og blid baby, og minner meg egentlig mye om hvordan Isak var som baby. Gleder meg sånn til å bli enda bedre kjent med denne nydelige gutten etterhvert <3

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar