onsdag 3. juli 2013

For 1 år siden!

På denne tiden for ett år siden, lå jeg hjemme på soffaen å slappet av etter fødsel.

Natt til 3.juli 2012 våknet jeg kl 04. Jeg var 5 dager på overtid, og de siste nettene hadde jeg våknet med kynnere hver eneste natt. Derfor hadde jeg bestemt meg for at dersom jeg våknet også denne natten, skulle jeg ringe føden og be dem sjekke om det var noe på gang, eller bare lureri.

Så, når jeg våknet den natten, ringte vi føden, fikk tak i naboen vår til å passe Isak, og satte oss i bilen. Bilturen gikk egentlig veldig greit, men jeg syns riene/kynnerne mine dabbet veldig av med en gang, og var redd for at det ble en bomtur. Halvveis til Lillehammer tok det seg opp, og økte enda mer underveis. Tvilen forsvant derfor med de sterkere riene, og ett par minutter før kl 05 var vi fremme på Lillehammer. De siste minuttene av bilturen ble ganske intense, og det å komme seg fra inngangen på legevakta og opp til føden føltes på ett tidspunkt helt umulig. Kl 05 var vi innstallert på fødestue, Tommy hadde vært nede å parkert bilen, og jordmor sjekket åpning. Skuffelsen var ganske stor når den bare viste seg å være 5 cm! Jordmor tok seg en tur ut av rommet, Tommy satte seg ned i godstolen (jatakk til rollebytte under fødselen!!) og forberedte seg på noen rolige timer før ting tok seg opp. Jeg derimot trodde min siste time hadde kommet, og kunne ikke skjønne at det var SÅ lenge igjen, så vonde som riene var. Men med de lusne 5 cm i bakhodet prøvde jeg å puste meg gjennom noen heftige rier, og fortelle meg selv at vi har LANGT igjen. Derfor var det også litt sjokk når jeg 05.15 plutselig kjente ett par pressier på løpende bånd.

Tommy tilkalte jordmor, som igjen tilkalte barnepleier, og kl 05.25 kom lille fine Ingvild til verden. Heftig og flott opplevelse på en og samme tid!

Her er en veldig fersk Ingvild, og en litt sjokkert, men lettet mamma!

 
Dette bildet er tatt noen timer senere, når vi hadde kommet oss hjem igjen.


Her er også ett bilde tatt dagen Ingvild ble født. Det var en veldig stolt storebror som fikk holde lillesøsteren sin den dagen! Rart å se tilbake på, så store som de begge to har blitt på 1 år.

 
Storebror og lillesøster, to av de fineste menneskene jeg vet om!
 
Ett år senere! Stor, men fortsatt liten <3


Bildet over ble tatt i dag. Vi har kost oss med fine gjester, god mat og flotte pakker! Nå har jeg bestilt fint vær, late formiddager på odden og opplading til fødsel del 3 for de kommende par ukene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar