torsdag 25. april 2013

Nostalgi og sånt

Er det èn ting jeg er svak for, er det nostalgiske barneklær i spreke farger og koselige mønster. I dag dumpet det ett nydelig heklet teppe ned i postkassen min, der nostalgi møter moderne stil i en perfekt kombinasjon. Teppet skal brukes på vogna til lillegutt. Selv om man er minst, sistemann (garantert!!), og nr 3, betyr ikke det at man ikke kan få noe nytt og helt eget!

Jeg er jo i grunn svak for barneklær generelt, men det er noe helt spesielt med slike skatter! Bildet av vidunderet kan sees nederst i innlegget.

Ellers går dagene sin vante gang her på Hamar. Jeg er hos fysio to ganger i uken pga bekkenet, Isak i bhg, og Tommy på jobb. Ingvild er stort sett å finne på armen min, eller på en eller annen oppdagelsesferd. Hun har jo stabbet seg rundt etter møbler, vegger og dører i 3-4 mnd nå, og jeg kjenner meg faktisk klar for at hun skal knekke gå-koden. Det hadde spart meg for en del bæring, og det trengs i innspurten av dette svangerskapet. Samtidig er hun jo ikke mer enn 9 mnd, snart 10, så hun skal få all den tiden hun trenger!

Termin nærmer seg jo også med stormskritt. Jeg skjønner ikke helt hvor dette svangerskapet ble av, bortsett fra den voksende magen som stadig minner meg på lillegutt inni der, føler jeg nesten at det hele har gått meg hus forbi. Tipper Tommy vil si det samme, han har nok ikke merket noe til hverken svangerskapshormoner eller bekkenløsning!

På min app fra babyverden ser det i dag sånn ut:
Termin: 18.07.2013
Dag: 198 (84 til termin)
Uke: 28, dag 2
Vekt: 1350 g
Full lengde: 35cm
CRL: 25,5 cm (fra hodet til rompa!)

På utstyrsfronten har vi jo også det meste, så bortsett fra litt nye klær jeg har kjøpt til lillegutt, tror jeg vi er klare! Vi mangler ett garderobeskap og en seng, men ingenting å stresse med. Han overtar sprinkelsengen etter Ingvild, også får hun heller en ny seng, som hun kan vokse i.

Det første bildet er av utsikten min fra soffaen, der jeg trener mot bikinisesongen ;)

Teppet <3

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Er du medlem av en Hamar termingruppe denne gangen? Hvilken da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Har en gruppe på Facebook som heter "baby 2013 i Hamar og omegn".

      Slett