mandag 11. februar 2013

Stua før og etter!

Nå er det 3 mnd siden vi tok over huset vårt, og store ting har skjedd! Jeg har i kveld knipset litt etter-bilder av stua og spisekroken.
 
De to første bildene er fra dagen vi tok over huset. Her er alle overflater nå malt, det eneste som er likt som før her inne er gulvet.

 
Neste bilde er tatt inn mot spisedelen, også samme dag som vi overtok huset. Her har vi rivd veggen inn mot kjøkkenet, der du ser hjørnet mot muren, for å få en åpen løsning. Samt malt alle flater!
 

Dette neste bildet er tatt etter alle overflater er malt. Det er tatt der vi har sittedelen i dag, og vinduet er det store ved spiseplassen. Det er tatt sent en fredagskveld, mens vi (Isak!) skrur Ikea-kjøkken.



Dette er da spisedelen etter oppussing og med nye møbler på plass! Veldig fornøyd! Bordet er i høyglans, kjøpt på Bohus sammen med stolene, som forøvrig er fantastiske å sitte i. Perfekt for lange middager med gode venner!
 

Fastelavensrisen pynter fint opp sammen med noen av bryllupsgavene jeg endelig har fått funnet frem igjen :)


Denne lekre saken er husets egen skatt, som de forrige eierne var så snille å sette igjen! Den er fra 1850-tallet og rett og slett rålekker der den står midt i stua! Den sto nede i kjelleren, og jeg er SÅ glad for at vi fikk den opp!


Dette siste bildet er tatt fra ca samme plass som de to første. Muren som var brun-ish har også fått ett par strøk maling, og blir prydet av en ny tv. Bordet er er også i høyglans, og kjøpt på Bohus. De 4 stolene er fra Ikea.
 
Nå må jeg bare bo meg litt mer inn før bilder på veggene og litt annet stæsj skal opp. Ønsker meg bl.a en gulvlampe i hjørnet ved terassedøren, men den må være rive-ned-sikker for små, krabbende babyer.

(Jeg ønsker meg forresten nytt gulv i stua, kun fordi jeg gjerne vil ha en parkett med annen farge. Her må jeg nok gå ett par runder til med Tommy før ønsket blir oppfyllt :P He, he!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar